FREE UK Delivery On Orders Over £10

TEL: 0800 085 5359

Omega 4 Lifestyle Omega 4 Products

Special Offers

3 for 2 Offers

Secured by PROTX

SSL

Safe Home Ordering Protection Scheme

Home » Studies » Omega3 Reduces Eczema And Asthma

Omega 3 Intake Reduces Eczema And Asthma In Children

A study has shown that the chance of infants getting certain childhood allergies such as eczema and asthma are reduced if the mother eats fish or fish oil supplements during pregnancy.

In this report, over 450 mothers provided information about their food habits during pregnancy and their children’s allergies were tested at 6, 14 and 24 months after birth.

When the tests were complete on the children aged 14 months, the results indicated that those children who had mothers who ate fish more frequently were significantly less likely to develop eczema compared with children whose mothers ate fish infrequently. If mothers increased their fish consumption from once a week to two and a half times a week, the chance of eczema fell by 37%.

When further tests were done at the age of 6, the children whose mothers ate fish during pregnancy were also significantly less likely to develop allergic wheeze, a symptom of asthma.

These observations correlate with another study by the University of Sydney, where children whose mothers consumed fish oil during their pregnancy were also found to be less likely to have allergies by the age of one.

Omega products that can help

 

Other studies

 

Related news articles

 

Related health concerns